Monday, February 13, 2017

Zikir Khusus di Zaman yang Penuh Fitnah

Awliya’ullah bertemu dengan Nabi ﷺ pada malam pertama bulan Rajab dalam sebuah diwan al Awliya’ullah di bawah tajali hadits man `adaa lii waliyaan faqad aazhantahu bil-harb. (“barang siapa yang menentang wali-Ku, Aku nyatakan perang terhadapnya”)
Pada malam itu Nabi ﷺ telah mengijazahkan para Awliya’ullah untuk menggunakan zikrullah Ya Jabbar Ya Qahhar (100 kali setiap hari).

Telah dibukakan pintu untuk membacanya, pertama untuk ego kita agar tidak membuat kita menyimpang, kemudian membaca zikir itu untuk melawan semua yang berusaha menyerang kita khususnya instrumen Iblis yang mengaku bertindak atas nama Islam.

Mawlana Shaykh Hisham Kabbani ( ق )

Link shuhba sepenuhnya:
https://youtu.be/yY60Em3hpYY



Special dhikr for the time of fitna
Awliya’ullah met with Prophet ﷺ on the first night of Rajab in the diwan al Awliya’ullah under the tajalli of the hadith man `adaa lee waliyaan faqad aadhantahu bil-harb. (“whoever opposes a wali of mine I will declare war on him”)
The Prophet ﷺ has authorized Awliya’ullah on that night to use the dhikrullah Ya Jabbar Ya Qahhar (100 times daily).
That door is open to recite it against our ego first not to deviate us and then to recite it against all those who are trying to harm us specially the instruments of ibliss claiming to act on the name of Islam.
Mawlana Shaykh Hisham Kabbani ( ق )
Link of full suhba
https://youtu.be/yY60Em3hpYY

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...